viernes, 16 de marzo de 2012

Per què vull ser mestra

Per què vull ser mestra? De fet jo més d’una vegada m’he fet aquesta pregunta. Des de ben petita he tingut clar que la meva professió aniria dirigida al món social, he sigut sempre una persona amb ganes de  canviar una mica el món, i fer-lo més just i equitatiu. Per això em vaig decantar en un principi  per “Integració Social”, i no em vaig equivocar. El cicle m’ha aportat una experiència tant laboral com personal, que em va  fer decidir-me per tirar endavant i seguir estudiant. Les meves darreres experiències amb infants com a suport educatiu, i les meves motivacions i objectius personals, han fet possible “la gran decisió” com dic jo, de la meva vida que ha sigut posar-me a  estudiar Magisteri.

Des de el meu punt de vista ser mestra, és molt més que una professió. És un compromís social. Compromís en caminar cap a una societat més democràtica i crítica, on els valors universals han de ser l’eix de la nostre educació,  valors com la responsabilitat, la tolerància, el respecte, l’empatia, la solidaritat...

M’agradaria formar part de l’escola, com a PT, ja que és el perfil de mestra, on jo em veig reflectida. Tinc ganes d’aprendre moltes coses, i poder transmetre-les als meus alumnes, per tal de motivar-los i incentivar-los, i que no vegin l’aprenentatge com una obligació.

Sé que això només és el principi, i que queda un llarg camí de formació i dedicació a la meva feina, sé que hi haurà moments durs, i que de vegades em preguntaré si ho estic fent bé, o si podria millorar,... però també sé que vull donar els meus alumnes el meu temps i el poc del meu saber perquè el dia de demà siguin persones crítiques davant del món que ens envolta.


Us deixo aquest video, perquè a les persones sembla ser que se'ls ha oblidat què són els mestres.



2 comentarios:

  1. Hola Helena,
    Què tal pel Marroc? ja estàs adaptada? He vist les teves entrades, però només poses el títol, no les comentes. Per exemple: tens clar per què vols ser mestra? els examens que has corregit estaven adaptats per tothom?
    a la vegada, hauries de mirar els diferents documents del blog. hauries d'acompanyar les teves entrades d'algun suport visual (imatges, vídeos...)
    Espero que les pràctiques t'estiguin aportant moltes coses!

    ResponderEliminar
  2. Hola Miriam,
    em sap greu sé que el blog no está del tot com toca, però és que no hem tingut gaire accés a internet.( les coses aqui no funcionen a vegades com un voldria), tinc tot el diari fet a mà, i durant aquesta setmana l'aniré polint i passant-lo al blog...
    En quant al viatge, està sent una experiència increïble, cada dia aprenem alguna cosa nova, tant a l'escola, com al carrer...De fet havia pensat penjar algunes fotos del viatge al blog, i comentar-te coses significatives de l'entorn social que afecten a l'ambient escolar.
    Bé espero, durant aquesta setmana poder posar-me a estructurar el blog. Moltes gràcies, per tot.

    ResponderEliminar