miércoles, 14 de marzo de 2012

El treball en equip



Aprofitant que a coneixement del medi estem treballant “Els descobriments i invents”. He aprofitat per preparar un treball en equip als meus alumnes.

En primer lloc, els he dividit per grups. He format 6 grups de 4 respectivament, per ordre més o menys de com estaven assentats. Per grups els hi he  demanat que recopilin  informació per internet o enciclopèdies que tinguin per casa, del corresponent invent que els hi toqui a cada grup. Els invents que els hi he proporcionat són els següents: el xiclet, la pilota, la bicicleta, la vacuna, les ulleres de vista i internet. I els hi he donat unes premisses per la recerca d’informació, és interessant  que busquin la història del invent, les característiques i quina utilitat se li dona actualment.

No hem pogut realitzar la recerca a l’escola, perquè no n’hi ha prou ordinadors a l’aula d’informàtica , i alguns d’ells ni funcionen, així que en general es fa complicat treballar de forma interactiva amb els alumnes ja que les mancances de l’escola no ho permeten.

Per tant, després d’anomenar amb quins companys tenien que fer el treball, els hi he passat tota la informació adient i necessària per a la seva realització. M’ha sorprès gratament la capacitat d’organització d’alguns del meus alumnes, perquè fins i tot hi hagut grups que han quedat per realitzar la recerca tots junts fora de l’escola.



El dia següent hem portat a la pràctica el treball en equip. Primer hem re col·locat l’aula per tal de poder treballar en grup. Després cada component del grup,  ha mostrat als seus companys la informació que havia recollit i classificat en la seva recerca. Un cop tots han exposat, la informació l’han hagut de contrastar i decidir quina volien seleccionar per l’elaboració del seu treball. Pensava que tindrien dificultats a l’hora de decidir quina era la informació més adequada, però la veritat es que he quedat satisfeta, perquè pràcticament sense la meva ajuda han sigut capaços de relacionar molt bé els diferents conceptes. Els he vist força motivats i entusiasmats. Tot i que hi hagut moments en què s’han esverat una miqueta més de lo normal, però crec que és comprensible ja que la tasca els hi permetia esta xerrant de com elaboraven el treball.


Un cop han tingut la informació, l’han passada a net en una cartolina, i cada component del grup ha fet un dibuix per després enganxar-lo, també els hi deixa’t enganxar les fotografies si en tenien, dels fulls d’informació que havien portat de casa. Com us podeu imaginar, hi han grups que ho han fet rapidíssim, i no gaire bé, d’altres que ho han fet molt bé, d’altres que els hi ha faltat temps per tenir-ho tot enllestit... De fet crec que cada dia que passa, ja els vaig coneixent una mica més, i això m’ajuda molt en el dia a dia.
Finalment cada grup ha hagut d’exposar als companys, del invent que els hi havia tocat i explicar els diferents punts que els hi havia demanat en un primer moment, que eren “la història del invent, les característiques i la utilitat actual”.

La meva valoració és positiva penso que han realitzat una bona tasca. M’he adonat que el treball en grup potencia l’esforç d’aquells alumnes que per si sols els hi costa més treballar, aquells alumnes que crec que presenten més dificultat, els he vist més motivats que durant la tasca i sobretot s’han implicat en el dibuix i en l’elaboració del disseny.


No hay comentarios:

Publicar un comentario