Aprofitant que a coneixement del medi estem treballant “Els
descobriments i invents”. He aprofitat per preparar un treball en equip als
meus alumnes.
En primer lloc, els he dividit per grups. He format 6 grups
de 4 respectivament, per ordre més o menys de com estaven assentats. Per grups
els hi he demanat que recopilin informació per internet o enciclopèdies que
tinguin per casa, del corresponent invent que els hi toqui a cada grup. Els
invents que els hi he proporcionat són els següents: el xiclet, la pilota, la
bicicleta, la vacuna, les ulleres de vista i internet. I els hi he donat unes
premisses per la recerca d’informació, és interessant que busquin la història del invent, les
característiques i quina utilitat se li dona actualment.
No hem pogut realitzar la recerca a l’escola, perquè no n’hi
ha prou ordinadors a l’aula d’informàtica , i alguns d’ells ni funcionen, així
que en general es fa complicat treballar de forma interactiva amb els alumnes
ja que les mancances de l’escola no ho permeten.
Per tant, després d’anomenar amb quins companys tenien que
fer el treball, els hi he passat tota la informació adient i necessària per a
la seva realització. M’ha sorprès gratament la capacitat d’organització
d’alguns del meus alumnes, perquè fins i tot hi hagut grups que han quedat per
realitzar la recerca tots junts fora de l’escola.
El dia següent hem portat a la pràctica el treball en equip. Primer hem
re col·locat l’aula per tal de poder treballar en grup. Després cada component
del grup, ha mostrat als seus companys
la informació que havia recollit i classificat en la seva recerca. Un cop tots
han exposat, la informació l’han hagut de contrastar i decidir quina volien
seleccionar per l’elaboració del seu treball. Pensava que tindrien dificultats
a l’hora de decidir quina era la informació més adequada, però la veritat es
que he quedat satisfeta, perquè pràcticament sense la meva ajuda han sigut
capaços de relacionar molt bé els diferents conceptes. Els he vist força
motivats i entusiasmats. Tot i que hi hagut moments en què s’han esverat una
miqueta més de lo normal, però crec que és comprensible ja que la tasca els hi
permetia esta xerrant de com elaboraven el treball.
Un cop han tingut la informació, l’han passada a net en una
cartolina, i cada component del grup ha fet un dibuix per després enganxar-lo,
també els hi deixa’t enganxar les fotografies si en tenien, dels fulls
d’informació que havien portat de casa. Com us podeu imaginar, hi han grups que
ho han fet rapidíssim, i no gaire bé, d’altres que ho han fet molt bé, d’altres
que els hi ha faltat temps per tenir-ho tot enllestit... De fet crec que cada
dia que passa, ja els vaig coneixent una mica més, i això m’ajuda molt en el
dia a dia.
Finalment cada grup ha hagut d’exposar als companys, del invent que els hi havia
tocat i explicar els diferents punts que els hi havia demanat en un primer
moment, que eren “la història del invent, les característiques i la utilitat
actual”.
La meva valoració és positiva penso que han realitzat una
bona tasca. M’he adonat que el treball en grup potencia l’esforç d’aquells
alumnes que per si sols els hi costa més treballar, aquells alumnes que crec
que presenten més dificultat, els he vist més motivats que durant la tasca i
sobretot s’han implicat en el dibuix i en l’elaboració del disseny.
No hay comentarios:
Publicar un comentario