viernes, 9 de marzo de 2012

Avui he assistit al meu primer control...



En arribar a l’aula, els nens/es ja sabien com tenien que organitzar-se per fer el control, així que ells mateixos han pres la iniciativa i han re col·locat les seves taules. Ja que habitualment s’asseuen per parelles.
Després jo m’he encarregat de repartir l’examen, el qual era per tots el mateix ja que a l’escola no es contemplen les adaptacions. Per tant, tots han de fer el mateix examen. Abans de començar l’examen hem fet una lectura general de tots i cadascun dels exercicis plantejats al control.


L’estructura del control era la següent: hi  havia 4 exercicis de llengua, sobre els temes que havien treballat las dues darreres setmanes un d’ells ha era completar una narració, llavors 5 exercicis de matemàtiques de polígons i el taula del 3, i 4 exercicis de coneixement del medi, sobre el tema màquines i eines. Adjunto la fotografia amb el model d’examen.


He tingut molt de temps per observar els comportaments dels meus alumnes durant l’examen, hi ha un parell de coses que m’han cridat molt l’atenció. En primer lloc, una de les meves alumnes s’ha passat copiant pràcticament tot l’examen, fins que he tingut que cridar-li l’atenció. No imaginava que amb set anys, es tingués aquesta capacitat per no dir-li morro de copiar tan descaradament. Tot i que potser ella ha sigut la més descarada, hi hagut altres nens/es que els he enganxat més d’una vegada preguntant al company. I en segon lloc, m’ha resultat anecdòtic la diferència de temps en què tarden en acabar el control, hi hagut nens/es que amb pràcticament poc més d’una hora han finalitzat l’examen, i en canvi n’hi hagut d’altres que gairebé amb tres hores no n’han tingut suficient.


Suposo que aquests darrers si tinguessin les adaptacions necessàries, no els hi caldria dedicar tant de temps per poder intentar acabar l’examen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario