domingo, 22 de abril de 2012

EL TDAH

Bé, no sé si us ho he explicat mai però a la meva escola  no compta amb adaptacions curriculars, tot així l’escola intenta donar una resposta educativa adequada al col·lectiu de nens i nenes; i així queda contemplat en el projecte d’aula mitjançant les estratègies següents: incorporant a tots els nostres materials referents i propostes d’activitats que desenvolupin i consolidin la socialització dels alumnes, ensegnyant-los a conviure i a comportar-se adequadament en grup, a ser solidaris , a cooperar i a respectar les normes.

Per tant no hi ha cap nen que  tingui el currículum adaptat, tot i que després ja dur més d'un mes a l'aula he percebut alguns casos de possibles alumnes amb NEE. Sobretot m'agradaria de parlar-vos d'un cas en concret es tracta d'un nen molt mogut, és a dir podríem dir que és hiperactiu, ja que li costa molt estar quiet i fer una mateixa activitat durant un temps raonable, sempre es mou excessivament sense cap finalitat concreta, a més xerra moltíssim i mai respecta el torn de paraula, és molt impulsiu i interrompt gairabé totes les activitats que es fan a l'aula i te força manca d'atenció.

Per aquest motius he estat buscant diferent recursos per internet per treballar amb ell i saber com haig d'actuar. Crec que és important saber detectar les necessitats dels nostres alumnes, tot i que no estiguin diagnosticats. Us passo els recursos que he cercat per ioernet, perquè crec que a tots ens poden servir. He trobat una guia molt interessant editada per l'associació STILL i la Conselleria d'Educació de les Illes Balears. La veritat és que està molt bé i té, fins i tot, models de com fer exàmens i orientacions pràctiques.

GUIA PRÀCTICA TDHA

CONTES PER TREBALLAR EL TDAH

MANUAL DEL TDAH PER A FAMÍLIES I DOCENTS

JOCS ONLINE PER TDAH

No hay comentarios:

Publicar un comentario