martes, 29 de mayo de 2012

Animació a la lectura

Avui he realitzat un taller d'animació  a la lectura a l'escola. He trobat una definició que crec que reflexa bastant la idea que tinc del que és per mi l'animació a la lectura: "És un acte conscient realitzat per produir un apropament afectiu i intel·lectual a un llibre concret, de forma que aquest contaxte produeixi una estimació genérica cap als llibres". 


He realitzat al taller els nens/es de primer curs, la veritat és que mai m'havia engrescat amb una activitat com aquesta, de fet no tenia massa clar com dur-la a terme, fins pràcticament ahir a la tarda que em va venir la inspiració...Se'm va acudir que seria divertit preparar-lis una espècie de gincama, on l'eix animador de l'activitat era la bibblioteca màgica.

He realitzat l'activitat a l'última classe del dia, així que us podeu imaginar l'esbaramenta que tenien els nens/es al damunt, per tant he tingut que utilitzar estratègies per tenir-los relexats i atents, amb els més petits ja se sap. Us explico una mica com ha anat l'activitat. Al matí, li he passat una invitació a la tutora, explicant-lis que a la darrera hora, vindría la fada de la biblioteca, i els portaria a un món ple d'aventures. Quan arribat l'hora he aparegut per l'aula disfressada de fada, amb molta purpurina, i els hi començat a explicar que venia del món màgic dels contes, que coneixia a tots els personatges dels contes, i que ells m'havíen demanat preperar un joc de probes molt divertit, per tots ells. Us podeu imaginar quines les cares que fèien, hi havia el que deia que no, que jo era "la profe Helena", i altres li contestàven, "què dius, no veus que té pols màgic i que porta vestit". La veritat és que els nens/es no deixen de sorprendrem. Després els he seperat  per grups de sis, i cada grup era representat per un color. Han fet tot un seguit de probes que els han conduit a la biblioteca mágica, allà l'objectiu era arribar a trobar el llibre màgic de cada grup.

Estic contenta del resultat de l'activitat, tot i que hi ha hagut moments que el nens/es s'han descontrolat un poquet per l'eufòria de l'activitat, ja que els he fet sortir de la rutina d'aula, tot i així, la meva avaluació és molt positiva tenint en compte que és la primera vegada que faig una activitat d'aquest estil.

1 comentario:

  1. Enhorabona m'ha peregut una proposta molt bona i que pot servir per compaginar amb el treball d'altres temes quan els infants van a la biblioteca per poder motivar-los.

    A la meva escola a més també s'ha montant un raco de biblioteca on ells han portat els llibres que més els hi agradan i que tenen un valor sentimental per ells i apartir d'aqui hem anant treballant, després també hem anat fent conta contes, ja que una de les mestres de primer l'hi agrada molt i esta fent un curs, també un pic per setmana feim prestecs de llibres i anem a la biblioteca.

    Per tant, tot i nosaltres fer bastantes activitats pens que esta molt bé la teva idea.

    ResponderEliminar