martes, 29 de mayo de 2012

Animació a la lectura

Avui he realitzat un taller d'animació  a la lectura a l'escola. He trobat una definició que crec que reflexa bastant la idea que tinc del que és per mi l'animació a la lectura: "És un acte conscient realitzat per produir un apropament afectiu i intel·lectual a un llibre concret, de forma que aquest contaxte produeixi una estimació genérica cap als llibres". 


He realitzat al taller els nens/es de primer curs, la veritat és que mai m'havia engrescat amb una activitat com aquesta, de fet no tenia massa clar com dur-la a terme, fins pràcticament ahir a la tarda que em va venir la inspiració...Se'm va acudir que seria divertit preparar-lis una espècie de gincama, on l'eix animador de l'activitat era la bibblioteca màgica.

He realitzat l'activitat a l'última classe del dia, així que us podeu imaginar l'esbaramenta que tenien els nens/es al damunt, per tant he tingut que utilitzar estratègies per tenir-los relexats i atents, amb els més petits ja se sap. Us explico una mica com ha anat l'activitat. Al matí, li he passat una invitació a la tutora, explicant-lis que a la darrera hora, vindría la fada de la biblioteca, i els portaria a un món ple d'aventures. Quan arribat l'hora he aparegut per l'aula disfressada de fada, amb molta purpurina, i els hi començat a explicar que venia del món màgic dels contes, que coneixia a tots els personatges dels contes, i que ells m'havíen demanat preperar un joc de probes molt divertit, per tots ells. Us podeu imaginar quines les cares que fèien, hi havia el que deia que no, que jo era "la profe Helena", i altres li contestàven, "què dius, no veus que té pols màgic i que porta vestit". La veritat és que els nens/es no deixen de sorprendrem. Després els he seperat  per grups de sis, i cada grup era representat per un color. Han fet tot un seguit de probes que els han conduit a la biblioteca mágica, allà l'objectiu era arribar a trobar el llibre màgic de cada grup.

Estic contenta del resultat de l'activitat, tot i que hi ha hagut moments que el nens/es s'han descontrolat un poquet per l'eufòria de l'activitat, ja que els he fet sortir de la rutina d'aula, tot i així, la meva avaluació és molt positiva tenint en compte que és la primera vegada que faig una activitat d'aquest estil.

jueves, 24 de mayo de 2012

El Carnaval a Marroc

L'escola ha estat convidada honorífica a una rua organitzada per el  "wali" que es el governador de Tetouan. El recorregut ha sigut des de l'escola  fins a una de les places centrals de la ciutat. Hi havi més de 60 escoles participant a la rua, la veritat  és que ha sigut tot un espectacle, la ciutat estava plena de gent per tot arreu, hi havia famílies, joves i nens...

Nosaltres hem anat al cole per la tarda, allà ens hem canviat i arreglat. En representació d'escola espanyola, ens hem tingut que vestir de Flamenques, adjunto les fotos, perquè no hi ha desperdici. La veritat que ha sigut una experiència en tots els sentits, mai m'hauria pogut imaginar anar al darrera d'un cotxe amb la bandera d'Espanya ondejant, acompanyada de música de  "Flamenco" , vestida de Flamenca i ballant sevillanas. No crec que pugui oblidar aquest moment a la vida. La Sandra que anava igual que jo, no parava de riure quan em mirava. I em deia; "Nena com et vegin a Catalunya, no et deixen tornar". Sabem que realment aqui les coses es veuen d'una altre manera, però per nosaltres que som de dos Comunitats  un poc diferents, ha sigut realment tot una experiència.

La veritat que els nens/es estaven guapíssims, i s'ho han passat genial. No han parat de ballar, en tota la rua. Hem sigut una de les escoles més elogiades, sens dubte. La veritat és que l'equip directiu s'ha organitzat d'alló més bé i tot ha sortit beníssim,  hem tingut suport per part dels pares dels nens/es i per part del personal no docent del centre, tot ha sortit genial, ha sigut un dia dur, però amb gran recompensa.



martes, 22 de mayo de 2012

Vaga General en defensa de l'ensenyament públic



Per fi els sindicats del nostre sector s’han decidit a convocar el proper 22 de maig una jornada de vaga general, unitària, d’àmbit estatal i de tots els trams educatius. Una jornada de vaga que, d’altra banda, comptarà amb la participació del conjunt de la comunitat educativa, ja que ens trobem davant una agressió que ultrapassa la defensa dels nostres drets laborals perquè el que està en joc és l’existència mateixa del dret a un ensenyament públic, gratuït i de qualitat.

Una jornada de vaga ha de ser el primer pas d’un procés de lluita que caldrà que siguisostingut i contundent per poder revertir les mesures ja aplicades i les que pretenen posar en marxa en els propers mesos. Una mobilització que, a més, cal que es vinculi a processos de mobilització més amplis: les retallades i l’encariment dels serveis públics (ensenyament, sanitat, transport...) i les agressions als treballadors i treballadores públics (salaris, jornada, condicions de treball...) formen part d’un pla globalcontra la classe treballadora (reforma laboral...) i els seus drets socials i laborals


NO A LES RETALLADES! 
PER UNES CONDICIONS LABORALS DIGNES! 
NO  A LA PRIVATIZACIÓ: EL DINER PÚBLIC PER A LA PÚBLICA! PER UNA EDUCACIÓ PÚBLICA, GRATUÏTA I  DE QUALITAT! 

dóna'ls uns llapis de color i "Voilà"!...

Em sembla tan meravellosa la visió que tenen els nens de les coses i més encara de la visió que tenen de la seva "Profe rubia" com em diuen....

Quan es posen a pintar, sembla que entren en un món a part, només estan ells i els seus llapis de colors, és quan més tranquils estan i únicament s'escolten els llapis passant pel paperl'única veu que s'escolta és quan entre ells comenten el bonic que li està quedant la casa, el cotxe, la "persona calamar" ...

Amb aquests dibuixos intentant fer un retrat meu, només tinc ganes de seguir preparant-me i poder ensenyar tot el que aprengui, aquesta experiencia està superant totes les expectatives que tenia que eren molt altes. Per primera vegada tinc tracte directe i amb una mica d'autoritat, sent que em respecten com si fos en Pedro.. el seu tutor.






lunes, 21 de mayo de 2012

El subjecte i el predicat

Hem estat treballant l'oració. He intentat fer una classe dinàmica i divertida, per tal de captar l'atenció de tots els meus alumnes. La veritat és que estic contenta del resultat, us deixo aquí l'activitat, per si voleu dur-la a terme a les vostres aules.

En primer lloc, he repartit papers  de diferents colors, un per cadascún d'ells. Ens els que els hi a tocat papers de color vermell i rosa, han tingut que escriure diferents subjectes, i els que tenien papers de color verd o lila, han hagut d'escriure predicats. Quan tots han acabat, hem col·locat els subjecetes i predicats en una caixa,per tal de que estiguèssin ben barrejats. Després a la pizarra els hi he posat el següent títol "Frases Locas", que te relació amb les frases que postariorment aniran sortint després d' haver-les barrejat. He anat cridant a cadascún d'ells. Tenien que agafar un subjecte i un predicat de cada capsa i ajuntar-lo, separant el subjecte del predicat, finalment tenien que llegir l'oració davants dels companys i tothom la tenia que escriure a la llibreta marcant el subjecte, i el predicat. La veritat és que hem passat una bona estona, han sortit frases molt divertides com: "El gato va al colegio", "La niña vuela muy alto", "Noor es muy marrana"...Bé tot un seguit de frases d'alló més "locas".Us poso una foto del mural que hem elaborat, perquè us pogueu fer una idea.


jueves, 17 de mayo de 2012

CONTACONTES ONLINE


Aquesta és la introducció, que els hi fet els meus nens a tan magnifica pàgina, ja que crec que és molt important crear un hàbit lector als nostres alumnes, ja que els llibres són una font de sabiesa, i sempre ens ensenyen i aprenem alguna cosa d'ells.
Com us agrada que us expliquin els contes, eh? A mi també m'encanta. De vegades, però, per unes coses o per altres ningú està disponible per llegir-nos el conte: el pares sempre estan enfeinats cap amunt i cap avall, i dels germans grans... aquests sempre van amb les seues coses, i a més sempre resulta que els seus assumptes són "superimportants i no tenen espera" i no tenen temps per a "xorrades.
 " O, potser m'equivoco perquè també hi ha alumnes que em diuen que a casa comparteixen les seues lectura amb els pares. Tanmateix, els pares, iaios, germans, ( o gossos, que també hi ha de lectors) no sempre estan disponibles quan a vosaltres que us llegeisquen un conte.
Però jo tinc la solució... 

ATENCIÓ!!! PAREU EL MÓN!!! AIXÓ ÉS LA REPERA MARINERA!!!

 QUINA GRAN TROBALLA INTERNAUTICA!!! UN CONTACONTES EN LINIA

 A més, també hi han històries d'aquelles on es pot anar triant el que va passant. No t'ho creus? Clica sobre  taller de lectura  i comprova-ho.



miércoles, 16 de mayo de 2012

"Mi nombre es Khan"

Ahir vaig veure aquesta meravellosa pel·lícula de Bollywood, la qual tenia moltes ganes de veure, i no m'ha defraudat en res, la recomano.


 Per una part mostra amb claritat les característiques pròpies de la persona amb Síndrome d'Asperger com la dificultat per establir contacte visual, les dificultats prosòdiques en el llenguatge, la falta d'empatia, les rutines i esterotipies ... Tot això ens fa submergir-nos més en el món interior del personatge i comprendre millor les dificultats que l'entorn físic i social poden arribar a generar.

 Però el que realment m'agrada de l'argument i el desenvolupament de la pel·lícula, és que té un costat positiu i esperançador ja que mostren a la persona amb Síndrome d'Asperger com algú intel·ligent i autosuficient, capaç de fer-se valer pel seu compte i aconseguir allò que molts busquen: trobar l'amor i formar una família, fer el seu treball i mantenir els seus valors i creences.





martes, 15 de mayo de 2012

La unitat didàctica dels transports

Estem treballant els transports, porto tota la setmana encarregant-me de les classes. Crec que aquesta és la primera setmana amb què em sento una bona mestra, arribo a la classe, els nens m'esperen i m'escolten amb atenció.

La veritat és que estic aprenent moltíssim, i els que més m'ensenyen són ells. No hi ha dia que sorti del cole sense que m'hagin fet veure o aprendre alguna cosa. Sé que les coses se'ns estan posant molt difícils els futurs mestres, i que potser tardaré un temps en poder treballar, però no estic gens penedida d'haver estudiat Magisteri. Em fa feliç saber que algun dia tindré el plaer de poder dedicar-lis hores de treball i poder transmetre tot el que sé, potser sona una mica egocèntric, però sé que seré "Una bona mestra".

Comparteixo aquest video amb vosaltres, a mi em van ensenyar moltes coses, però la més gran és que per ells ( per els meus profes!!)...jo el dia de demà vull ser  mestra.

lunes, 14 de mayo de 2012

Visita de l´escriptor Carles Cano

Avui ens ha acompanyat un dels autors de literatura infantil, més rellevants del nostre pais, en Carles Cano. Ha sigut una maravellosa visita on el nens/es han pogut gaudir de les diferents històries, que en Carles ens ha explicat.
La veritat és que el llibre que hem llegit d'ell durant la setmana, m'ha agradat força, però avui he quedat del tot encantada, imagino que com els nens. Ens ha explicat un conte preciós , sobre tres princeses i l'acompanyat amb una mica de magia, per captar l'atenció dels nens, cosa que he trobat un recurs fantàstic, per motivar els nens a la lectura.
S'ha mostrat que natural en tot moment, i fins hi tot ha deixa't que els nens el bombardagessin a preguntes. Ja al final, els hi ha firmat els contes als nens, d'una forma molt original. Aqui deixo una foto perquè ho pogueu veure.
 Trobo molt interesant la idea de portar l'autor d'un llibre, amb el qual hem estat treballant a classe. Crec que és una manera d'apropar-los a la lectura, ja que tenen l'oportunitat de poder preguntar directament a l'autor, els dubtes que els hagin pogut anar sorgint durant la lectura, i a la vegada poder entendre una mica millor el llibre o els llibres, d'aquest autor.





viernes, 11 de mayo de 2012

Els contes ens acosten a la diversitat com un valor

l’Eva Martínez, mestra i contacontes. On es potencia sobre les emocions a través dels contes. Això també té vol que veure en donar resposta a les necesitats educatives de alumnes trastorns de personalitat, TDG,alumnes amb necesitats psiquiques...
L’Eva Martínez és una de les persones que impulsa un projecte anomenat Associació ARAE que val la pena conéixer i per això us convido a visitar el seu. ÀRAE.

miércoles, 9 de mayo de 2012

arriba la revolució al Jacinto Benavente...


Com diu la dita... "la primavera la sang altera"... avui els nens han tingut un día bastant mogut...
Pot ser que amb la arribada del bon temps, el sol no ens ha deixat en tot el día, pasada la hora del pati, han pujat a classe amb una energía que tant ami com al meu tutor Pedro ens han deixat bocabadats.. hem tengut que controlar tots els seus moviments, perque no estaven quiets ni un moment, parlaven uns amb els altres, hi només ens demanaven l'hora per sortir de clase...

Per controlar la situació, hem intentat fer una activitat més amena, com lis agrada tant pintar, hem proposat que ens hi dibuixessin un parell de figures geomètriques, pintar-les i ells mateixos retallar-les per fer un dibuix a un altre paper amb aquestes figures.

martes, 8 de mayo de 2012

La tornada al cole...

Avui he tornat a classe després d'una setmana de vacances que ha sigut molt gratificant per tot el que he pogut fer i conéixer sortint de la meva residéncia actual que es Tetouan.
Una setmana en la qual la meva companaya de pis Sandra i jo, hem agafat una motxilla, tíquets de bus, menjar per allà on hi había una aturada, i ens em endinsat al Marroc més modern i per la costa prop de Mauritania.
Es una meravella la bellesa que té aquest país per tots el seus racons, la gent sempre intenta ajudar-te en tot el que pot. Hem tengut que interactuar més que una altra cosa amb ells, ja que dominen l'àrab i el francés més que la nostra llengüa espanyola com passa a Tetouan. Es increible com es mostren amb tots el seus recursos lingüistics i gestuals per intentar fer-se entendre.
Casablanca, Marrakech, Sidi Ifni, Tiznit... una experiéncia que mai oblidaré.




Vos deix una fotografía de Sidi Ifni.